Znamenitosti

Tunera

Od starih Feničana do novijeg doba manje-više zadržale su isti oblik gradnje i istu nakanu, a posebno su prisutne diljem sjevernog Jadrana. Tunere ili drvene osmatračnice s ljestvama, evociraju dane kada je lov na tune bila jedna od primarnih ribarskih aktivnosti. Uspješan ulov tune jamčio je dobru zaradu, a tijekom svjetskih ratova doslovce osiguravao egzistenciju ovdašnjeg stanovništva. Kad bi tunere mogle pričatu… koliko bi samo priča o spašenim životima i nahranjenim gladnim ustima mogla ispričati tunera na Punti Šila…

Potopljeni brod "Peltastis"

More daje, more uzima… U noći sa 7. na 8. siječnja 1968. more, potpomognuto vjetrom, u svoje je dubine nedaleko od Šila povuklo grčki teretni brod „Peltastis”. Od dvanaest članova posade spasila su se četvorica. Kapetanovo tijelo pronađeno je u olupini broda nekoliko mjeseci kasnije. „Peltastis“ još uvijek u jednom komadu stoji u uspravnom položaju, na dubini od 33 metra. Brod tragičar postao je jedna od najpopularnijih ronilačkih destinacija na Kvarneru.

Ostaci rimske vile

Ostaci rimske vile – natpis je koji će vas uz pomoć sličnih oznaka odvesti do ostataka bizantske utvrde, koja datira iz 6. stoljeća. No, čim se prepustite pogledu na Crikvenicu, Selce i okolni krajolik, bit će vam jasnije da je ova, sada derutna „vila“, imala i dodatnu funkciju – služila je kao osmatračnica. Odavde bi domaćini vrebali na lopove i napadače, koji kroz minula stoljeća nisu zaobišli ni ovaj kraj.

Sidro

Podsjetnik na jednu od najvećih pomorskih nesreća na Jadranu sačuvan je i na kopnu i u moru; riječ je o već spomentom grčkom brodu „Peltatstis“, zauvijek usidrenom na morskome dnu, ali jedan njegov detalj ipak na danjem svjetlu svjedoči o tragediji. Riječ je o sidru s “Peltastisa” koje je izvađeno iz olupine potonulog broda… I kao da želi reći: „Ploviti se ipak mora“…

Place za mel

Nisu daleko za nama ostala vremena kada je na Dobrinjskom jedna od garancija donekle pristojne egzistencije bio pijesak. Zahvaljujući Krčkom parobrodarskom društvu, osnovanom u Šilu 1905. godine, ustalila se djelatnost prevoženja pijeska („mela“) iz Šila do Rijeke, Crikvenice, Opatije itd. A prijevozu je prethodilo mukotrpno iskopavanje pijeska iz „Kave“ (između Šila i Polja), zatim prijevoz zaprežnim kolima do rive u Šilu, a potom iskrcaj pijeska na tzv. „place“, odakle bi se opet pijesak ukrcavalo na brodove. Jer ploviti se mora, ali i živjeti se mora… a pomorski je kruh, kruh sa sedam kora…

Više o znamenitostima s područja Općine Dobrinj saznajte OVDJE

Preuzeto sa stranice http://www.tzo-dobrinj.hr/